På väg...

Det här är första gången för mig och jag känner mig lite nervös...
Fingrarna fumlar lite och jag vet inte helt vad jag har att förvänta mig.

Men jag tvekar inte, jag fortskrider.

Hela livet går ut på att göra saker för första gången, att upptäcka och uppleva.
Det är det som har fått oss dit vi är idag, dit jag är idag...

Jag tycker om att prova nya saker och upptäcka att det oftast inte är så svårt som man många gånger kan tro.
Om tre veckor ska jag prova något som jag inte har gjort på fem år, jag ska bo i Sverige.
Jag har levt i en och samma årstid i fem år- nämligen sommar. Nu väljer jag själv, ingen tvingar mig, att flytta hem till vinter, snö (förhoppningsvis...), slask, mörker, kyla och vindruteskrapande. Många tycker säkert att det är helt idiotiskt vad jag gör när jag kunde ha bott kvar i solens land. Men det här är något jag märkligt nog ser fram emot. En ny årstid, nya vanor och rutiner och kanske ett jobb där man vet hur långa dagarna kommer att vara och där man tjänar bra med pengar! (hoppas, hoppas, hoppas). Och allt det där mysiga; advent, lucia, jul, tända ljus, pepparkakor, glögg och julskinka och senap på knäckebröd.      
Men framförallt, mina vänner!! Under den tid jag varit borta har jag hela tiden saknat de som står mig nära, och ju mer tid det gått desto mer har jag förstått hur mycket de betyder för mig. Nu ska jag äntligen hem och försöka visa det för dem.

/ blogg- vergin

Kommentarer
Postat av: christian

välkommen till bloggandets värld, min kära.

2008-09-24 @ 13:30:40
URL: http://milkoholic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0