Jag vill, jag vill, jag vill...

Alla har sina egna drömmar och förhoppningar här i livet. Jag har haft en dröm sedan jag var 15 år, att volontärarbeta. Jag har en stark vilja att få hjälpa andra människor. 

Jag har många gånger tagit reda på fakta kring volontär arbete. Man kan hjälpa till inom olika områden. T.ex. socialt arbete, undervisning, sjuk- och hälsovård, miljövård, återuppbyggnad eller restaurering. Detta är något som jag verkligen vill göra under en period av mitt liv. Det som hindrat mig är min ekonomi. Det kostar ganska mycket att ge sig iväg på en volontär resa.

Många organisationer tar ut en avgift från de volontärer som ska arbeta i deras projekt. Det kan vara allt från 2 000 kronor till 50 000 kronor eller ännu mer. I avgiften ingår i vissa fall resa till och från landet, samt utgifter för exempelvis visum, försäkringar och vaccinationer. I annat fall måste man stå för de kostnaderna själv. Detta innebär bara att det blir lite mer komplicerat för mig att genomföra, med det är inte omöjligt.

Detta är en av mina många drömmar och mål. Jag har många fler. Jag tror att det är bra att ha drömmar. Det är något att se fram emot och planera. I mitt fall gäller det att spara ihop en hel del pengar för att kunna nå mitt mål.
Om man hade möjlighet att göra allt man drömmer om tror jag att det skulle kännas väldigt tomt när man gjort allt det man vill och inte längre har något att drömma och se fram emot.

/ "I have a dream"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0